Thursday 23 February 2012

Wanita....Hiasan Dunia..Seindah hiasan adalah wanita solehah..







Assalamualaikum warahmatullah hiwabarokatu…!

Memahami hati dan perasaan perempuan bukan la satu benda mudah.
Menyelami,mengenal hati budi wanita bak mengapai bintang di langit..cewahh
Memahami hati dia juga memerlukan satu sikap sabar yang entah besar mana.
Teks ini bukanla ditujukan kpada buah hati buah pnggang atau buah kelapa,.ok

Kata orang,kalau sayang,jangan marah,jangan tengking,jangan caci,jangan pandang blakang congkak.segala jangan harus di letak kan supaya mereka rasa mreka tidak di kongkong..
What? Habis lelaki ini jadi apa? Anak tunggul>? Seriusss beb..!
Blog ni bukan mengentam individu,tapi adakalanya aku terfikir,kenapa prempuan suka mletakan sensitivi dia tanpa memikirkan sensitive orang lain>?!

Nak habang kat hangpa la ni..mereka berasa ini bukan medan terbaik untk para sarjana kaum adam ini tidak mnegur,menidak,dan menembak hati dan perasaan mereka. Dgn alasan…

‘’Kenapa nak jaga sangat?! Ingat..u bukan husband I lagi okay!”

Hati siapaaakah yang mampu bersabarr..blablabla—nyanian Salem AF 36

OK Berbalik pada cerita tadi.,bukanlah aku cakap sebab aku ni lelaki kan.tapi kdang2 lelaki ni pun boleh nngis bhai..!mereka merasakan ini skadar retorik dalam perhubungan..(Taaruf) la kiranya.
Tu pun nak salah faham gak? ! GRRRR..hahah
Bila ada yang mnegur,yang bertntangan dgn prinsip dia..wahh..kemain lagi,STATUS FACEBOOK bertubi-tubi,supaya orang lain dengar masalah dia…
Bagi aku lah,,lebih baik bawak berbincangg,kan itu lebih baik kan..
‘nak bincang apa lagi?” u mmg tak paham I !
hahahahaha……..
Di pihak aku,bergaduh ini ada baiknya! Tapi nk habang kat hang bila bergaduh sampai cerai berai..
bhai…itu gila ! Hahah..
tu bukanlah sikap yang bagus,perlu banyak bersabarrr dlm meneruskan norma-norma kehidupan.!

Duduk masjid lagi baik..!
Entah la bhai…aku pun tak tahu nk tafsir mcm ne,totally otak tengah serabut!
Sebab projek elektrik masih pending.! Aku harapkan pnsyarah fham dan smoga Allah bantu aku dalam ape jua masalah yg dihadapi..

Jutaan terima kasih buat warga2 FB yang sudi singgah di RahmanArp dot Beloksepot dot kom.
Pada siapa yang menyinggung tntang artikel ini,saya secara hormatnya aku memohon jutaan maaf di hari yang penuh berkat ini.!
Semoga Allah merahmati kita semua dari fatamorgana sementara ini..
Yang bertemu,akan berpisah..
Yang hidup akan mati..
Yang mati akan hidup semula….

Dunia ini hanyalah mainan dunia ini hanyalah sandiwara.dunia ini hanyalah permulaan kepada khidupan yang abadi..Perjalanan masih jauh,pengorbanan masih belum terlaksana.!
Hanya berusaha dan berserah kepada Allah..supaya iman ,jiwa dan raga ini tidak hanyut dalam onar-onar kemaksiatan ini…
Salam Jumaat Penghulu segala hari…sekian..
Waasalamualaikum warah matullah hiwabaroka tuu…-rahman arp-  10:13am (Jumaat)

No comments:

Post a Comment