Thursday 19 April 2012

Cinta Terlarang





Asalamualaikum…..Walaikumsalam…
Kuikui…
Hari ini sembang pasal perasaan sedih.HAHAHAHA.  Hari2 dok nasihat orang,hari2 dok minta org bersabar,,nah…Allah beri segalanya utk aku hadapi..!

“CINTA TERLARANG” mugkin maksud ini jelas dgn situasi si fulan nil ah..apakan daya,kudrat kalau sampai situ jela ‘hayat’nya…Kesian mmg kesian,Mandi tak kenyang,Tidur tak basah.
Satu persatu masalah yg si fulan tu dpt.  Tapi aku yakin si fulan tu mampu tabah walau pd hakikatnya luar Nampak sihat,tapi luka di dalam Allah saja yg mampu berbicara.
                                                                         
Bukanlah aku nk sembang msalah si fulan ni,tapi skadar renungan bersama kita manusia yg kerdil disisi Allah ni: Bagi aku mugkin inilah balasan Allah yg si fulan tu dapat, dgn ape yg dia lakukan dulu.
Tok sa citer la,,nanti kluar cinta keristeal..ahha..

Jodoh,Perpisahan,Pertemuan semua di tgn Allah SWT.Hanya kitalah yg mampu merancang…Allah saje yg layak menentukan. Bagi aku si fulan tu cukup terkilan atas kehilngan insan teristimewa dia.

Klau do citer yg baik2 nanti org kata tak ikhlas pulak,biarlah Allah yg mmberi pahala utknya..
Berbalik pd tajuk di atas,,,

Semuanya berlaku terlalu pantas,sekelip mata  Allah alehkan perasaan dan kepercayaan sesorrng itu.Bagi aku lah,mugkin terlalu awal mnghukum,tapi mugkin permintaan ibu bapanya adalah lebih baik utk si fulan tu redha dgn permintaan yg sngt luar biasa tu la..

Nak cter lebih2 nanti org kata xboleh terima takdir pulak kan..hahah
Yelah…..tapi aku rasa mugkin sampai disini sahaja pncarian cinta si fulan tu..satu satu dia gagal,walhal dia da cuba sesempurna mugkin..tpi aturan Allah mndahului segala-galanya..

setahu aku kenangan terlalu bnyk si fulan tu,pernah dia citer pd aku,,
sejak dia kenal insan tu Alhamdulillah perasaan hati dia ditampung oleh insan tu,
Dia sembang pertama kali naik bus ke satu tmpat yg jauh utk jmpe insan tu, si fulan nip n pndai cakap loghat pantai timur sebab dok saing dgn dio..hahah..
yg tak boleh blah dia pndai makan nasi kerabu loni..kuang3,,,
Mugkin bagi aku,aku tak rasa la sngt,tp bg si fulan ni,perasaan malu+geram+sedih+bercmpaur baur disebabkan dia kenal sluruh kluarga insan tu….

Apakan dayaaaaa…..Bukan Kudratt diaaa utk truskan kebahgiann ini..
Pesan aku pd dia,Bersabarlah wahai hati….Allah rindukan rintihanmu berpanjangan..
Berdoalah kpd Allah utk hadirkan sekali lagi kpercayaan dan cinta yg hakiki supaya si fulan itu Berjaya membina Mahligai Kasihnya..Insyallah..-Rahman ARP àEN

No comments:

Post a Comment